تبليغات X
مدل مانتو
دانلود سریال هیولا
تاريخ : 10 دی 1397 | 9:58 | نویسنده : portalvas | بازدید : 191

مانتو اداری - مانتو فرم اداری

خصوصیات مانتو اداری و لباس فرم مناسب

پوشیدن لباس فرم اداری پدیده تازه ای نیست سالیان درازی است که شاغلین در حرفه های مختلف از لباس کار مخصوص استفاده می کنند. انواع لباس کار مردانه و لباس فرم زنانه طراحی شده که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. هر­مانتو اداری­و لباس کاری را نمی توان برای سایر ادارات و شرکت ها استفاده کرد. لباس فرم اداری ، مخصوص هر ارگان و با توجه به هدف سازمانی طراحی می شود. لباس فرم ارتش از اولین لباس های اداری در دنیاست ولی امروزه با صنعتی شدن جهان و شاغل شدن افراد در واحدهای اداری، یونیفورم هماهنگ اداری در همه ارگان ها استفاده می شود. در این مطلب با لباس فرم اداری و مانتو فرم اداری بیشتر آشنا می شویم.

مانتو اداری چیست؟

مانتو فرم اداری تن پوش ویژه بانوان شاغل در ارگان ها و سازمان ها است که برای حضور در محل کار، پوشیدن آن الزامی است.­مانتو اداری­دارای طراحی زیبا و شکیل بوده، خوش فرم و خوش استایل دوخته می شود. در برخی از ادارات و موسسات دولتی و خصوصی پوشیدن لباس فرم اداری برای آقایان و مانتو اداری برای خانم ها اجباری است. مدیران سازمان های معتبر برای بالا بردن پرستیژ کاری کارکنان و ایجاد روحیه خوشپوشی تمایل به استفاده از مانتو اداری و لباس فرم اداری دارند. طراحی لباس فرم با توجه به معیارهای مدیریت و در نظر گرفتن المان های زیبایی شناختی توسط افراد با تجربه انجام می شود. حتی بسیاری از افرادی که لباس فرم مشخصی ندارند نیز تمایل دارند از لباس رسمی اداری برای محل کار استفاده کنند.

چرا پوشیدن لباس فرم اداری و مانتو اداری مهم است؟

هر چند این مدیران سازمان ها و ارگان ها هستند که بر پوشش فرم اداری کارمندان تاکید دارند ولی تنها کارفرمایان از منافع لباس فرم یک دست سود نمی برند. به طور معمول این لباس برای ۳ طیف مختلف در هر سازمان منافعی را به همراه دارد. در یک تقسیم بندی ساده می توان چنین در نظر گرفت: ۱) منافع کارفرما ۲) منافع کارکنان ۳) منافع مشتری

۱) منافع کارفرما

چرا کارفرما از­لباس فرم اداری­و­مانتو اداری­هماهنگ در شرکت خود سود می برد؟ سرمایه گذاری در طراحی و دوخت لباس فرم برای کارفرمایان هزینه بر است ولی با توجه به منافع آن، هیچ تردیدی برای صرف هزینه بیشتر در این زمینه باقی نمی ماند. بدون تردید کارفرمایانی که در شرکت خود پوشیدن لباس فرم رسمی را اجباری اعلام می کنند جنبه های مثبت این کار را هم در نظر می گیرند. الزام به پوشیدن مانتو اداری و لباس فرم به کارمندان، یک بازی برد-برد برای صاحبان مشاغل و مدیران است برخی از این مزایا عبارتند از:  افزایش بهره وری کارکنان بررسی ها نشان دهنده آنست که پوشیدن لباس فرم یک دست بهره وری کارمندان را افزایش می دهد. افزایش بهره وری و بازدهی مطلوب شاغلین در یک سازمان موجب بالندگی و شکوفایی نهاد و ارگان ذیربط خواهد شد. طی یک نظر سنجی بیش از نیمی از کارکنان نسبت به پوشیدن لباس فرم و مانتوی اداری احساس خوبی داشتند و آن را مثبت ارزیابی کرده اند. در این مورد کارمندان آقا و خانم های کارمند در نظر سنجی شرکت کرده اند و هر دو گروه رضایت خود را از پوشش هماهنگ رسمی اعلام کرده اند.  لباس اداری و نقش آن در برندینگ بدون تردید لباس فرم کارکنان ابزاری کارآمد برای موفقیت نام تجاری سازمان است. صرف هزینه برای طراحی و دوخت لباس فرم در برابر ارزش تبلیغاتی این لباس بسیار مقرون به صرفه است. در نظر داشته باشید که امکان طراحی مانتو اداری و لباس فرم با طرح مورد نظر سازمان یک امکان تبلیغاتی موثر است. برای مثال مانتو فرم اداری شرکت های هواپیمایی و فروش بلیط معرف شرکت مربوط و هویت کاری آن است. کدام رسانه تبلیغاتی می تواند با هزینه ای اندک، تبلیغاتی وسیع را هدایت کند؟ در عصر حاضر تبلیغات غیر مستقیم بهترین راه برای موفقیت کسب و کار است. به جای تبلیغات متداول یک لباس فرم اداری شیک را برای کارمندان در نظر بگیرید. درج لوگوی سازمان روی لباس و استفاده از رنگ سازمانی، بهترین شیوه برندسازی است که نیازی به توضیح و تفسیر ندارد. ظاهر یک دست و شیک تیم همکاران نشان دهنده حرفه ای بودن و اعتبار برندینگ شرکت است. اگر فکر می کنید حرفه ای هستید چرا برای کارمندان مانتو اداری شیک و لباس فرم خریداری نمی کنید؟  راحتی و ایمنی لباس کار مانتو اداری شکیل و زیباست. این مانتو نشان دهنده هویت سازمان است ولی انواع لباس فرم اداری می توانند به نوعی ایمنی کارکنان را نیز فراهم کنند. برخی از لباس های فرم دارای خواص ویژه ای هستند که با توجه به نوع کار در نظر گرفته می شود. مثلا لباس های فرم کار می تواند ضد حریق، ضد اشعه های آلوده و یا شب نما باشد. این موارد با توجه به شرایط کاری کارکنان کار بررسی می شود. ایمنی در محیط کار بسیار مهم است و مدیران ارگان های دولتی و خصوصی روی آن سرمایه گذاری می کنند.

۲) منافع کارکنان

چرا کارکنان از پوشیدن لباس فرم هماهنگ استقبال می کنند؟ بدون تردید یکی از دغدغه های شاغلین پوشیدن لباس مناسب در محیط کار است. به خصوص خانم ها بیشتر درگیر تهیه مانتو اداری هستند. فرم لباس سبک و سلیقه فرد را مشخص می کند و استایل هر فرد با سبک لباس پوشیدن ارتباط دارد. چنانچه افراد با فرهنگ ها و سلایق متفاوت در یک محیط اداری از لباس های متفاوتی استفاده کنند، تفاوت های فردی و نابرابری ها بیشتر دیده می شود. بدون تردید استفاده از لباس فرم اداری و مانتو اداری برای کارکنان شاغل در یک اداره منافعی را در بر دارد از جمله: • احساس برابری و هم سطح بودن کارکنان با همکاران در محیط اداری • ظاهری شکیل و متناسب با محیط کار • عدم نگرانی برای تهیه لباس های اداری مناسب محل کار • صرفه جویی در هزینه های خرید لباس با قیمت های بالا • ایجاد روحیه مثبت و بازدهی مطلوب کارکنان

۳) منافع مشتری

پوشیدن مانتو اداری هماهنگ و لباس فرم اداری چه تاثیری روی مشتری دارد؟ دغدغه اصلی صاحبان کسب و کار دیده شدن توسط مشتری است. لباس فرم اداری ابزاری مناسب برای نیل به این هدف است. مشتری با ورود به یک اداره یا مرکز خرید و … با افراد زیادی روبرو می شود و نمی داند چه کسی مسئول رسیدگی به مشکل اوست. مانتو اداری و لباس فرم راه ساده ای برای شناسایی کارمندان توسط مشتری است. شرکت ها و سازمان هایی که بتوانند روی مشتری تاثیر مطلوب بگذارند همیشه موفق تر هستند. همه تلاش های مدیران و کارکنان در ارگان ها برای جلب نظر مشتری است. بدون تردید این مشتری است که بقا و ماندگاری یک شرکت را تضمین می کند. مانتو اداری و لباس فرم اداری بیشترین تاثیر را در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب برای مشتریان دارد. مشتری کارمندان را از روی ظاهر قضاوت می کند و این پیشداوری ذهنی روی تصمیم گیری تاثیرگذار است. حال آنکه پوشیدن لباس فرم هماهنگ حس خوب حرفه ای بودن را به مشتری انتقال می دهند. در یک نظر سنجی که توسط JD Power و Associates انجام شده پرسشنامه هایی در اختیار مشتریان قرار گرفت و نتیجه بسیار شگفت انگیز بود. در حدود ۴۰ درصد از افراد پاسخ دهنده کارمندان با پوشش هماهنگ را حرفه ای و و متخصص می دانند. بیش از ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان، کارمندان با لباس فرم یک دست و مانتو اداری را افرادی قابل اعتماد تر دانسته و مایلند به پیشنهادات شان عمل کنند. ۵۴ درصد از افراد پاسخ دهنده در این نظرسنجی نیز با کارمندان اونیفورم پوش احساس راحتی بیشتری داشته اند. نتایج این نظرسنجی عمومی نشان دهنده تاثیر مثبت مانتو اداری و لباس فرم اداری بر روی رفتار مشتری است.

بهترین پارچه برای دوخت مانتو اداری کدام است؟

جنس پارچه مانتو اداری و لباس فرم لباس فرم اداری یک یونیفورم است که می تواند از انواع پارچ ها دوخته شود. اما اگر راحتی کارمندان را در نظر بگیرید باید از پارچه های مناسب برای دوخت مانتو اداری استفاده کنید. اغلب ادارات دو دست لباس فرم تابستانی و زمستانی را برای کارکنان در نظر می گیرند که مناسب با وضعیت هوا و دما انتخاب می شوند. به طور معمول پارچه هایی با الیاف طبیعی و نخ برای دوخت مانتو اداری مناسب تر هستند. لباس فرم نباید موجب تعریق بیشتر شود بلکه باید پارچه های اونیفورم اداری سبک و خنک باشد. پارچه های رسمی با رنگ ثابت مناسب دوخت لباس فرم اداری هستند. فاستونی پارچه ای مناسب برای تهیه کت و شلوار اداری است که می تواند در دوخت مانتو فرم اداری هم استفاده شود. دیگر پارچه مناسب برای خانم های کارمند ترگال است. این پارچه سبک و راحت بوده و تن خور خوبی هم دارد. استفاده از کتان، ویسکوز، فیونا، پرادو، کجراه و پارچه پرشیا نیز برای مانتو اداری رایج است. آنچه مهم است ضد چروک بودن پارچه مانتویی است. برای اینکه ظاهری آراسته و شکیل داشته باشید باید همیشه لباس فرم آراسته و بدون چروک را بپوشید. ظاهر ژولیده مناسب محل کار نیست و احساس بی کفایتی را القا می کند. ضد چروک بودن پارچه مانتو اداری از اتلاف وقت برای اتوکشی های مکرر هم جلوگیری می کند. رنگ مناسب مانتو فرم اداری برای خانم ها مانتو اداری از پوشاک رسمی بانوان است و باید با دقت بیشتری انتخاب شود. خانم های شاغل در ادارات و سازمان ها تمایل دارند از انواع مانتو اداری استفاده کنند. حتی اگر اجباری از سمت مدیریت برای پوشیدن لباس فرم هم نباشد، مانتوهای اداری خیال خانم ها راحت می کند. لباس اداری تعریف مشخصی دارد و نیازی نیست مدت ها وقت خود را صرف ست کردن و استایل مناسب کنید. بدیهی است یک مانتوی شیک رسمی مناسب محیط اداری و کاری است که می تواند از رنگ های خاصی هم انتخاب شود. مناسب ترین رنگ برای لباس فرم اداری خانم ها رنگ های کرم، سرمه ای، مشکی، طوسی، خاکستری، بژ و قهوه ای است. مانتو شلوار اداری می تواند تک رنگ و یا از دو رنگ منفاوت کار شود. طراحی لباس فرم اداری تعیین کننده رنگبندی آن است. سایز لباس فرم اداری مناسب شرایط کاری ایجاب می کند که از پوشیدن لباس های بسیار تنگ و ناراحت کننده پرهیز کنید. مانتو اداری باید راحت باشد و مانع تحرک عادی روزانه در محیط کاری نشود. سایز مناسب لباس همان اندازه ای است که در آم احساس راحتی می کنید. لباس های تنگ و چسبان در محیط کاری یک انتخاب کاملا اشتباه است که قدرت مانور و حرکت تان را محدود می کند. بنابر این پوشیدن مانتوهای کشی در محیط های اداری چندان توصیه نمی شود.

انتخاب لباس فرم اداری و مانتو شلوار اداری زنانه

فرم های محدودی برای مانتو اداری در نظر گرفته می شود که اغلب حالت رسمی دارند. این طرح ها برازنده اندام خانم های شاغل هستند به شرطی که هنگام خرید دقت های لازم انجام شود. برای اینکه استایل رسمی شیک و مناسبی را داشته باشید مانتو اداری را مناسب با شکل اندام و تیپ بدن خود انتخاب کنید. فرم بدن هر فرد معیار مناسبی برای انتخاب لباس شکیل است. ساده ترین مانتو شلوار اداری اگر مناسب اندام تان باشد، زیبا و شیک دیده می شود. اندام افراد از لحاظ چاقی و لاغری یا کوتاهی و بلندی تفاوت دارد، برای انتخاب مانتو اداری مناسب بر اساس اندام پیشنهادات طراحان ” آرا فرم ” را در نظر بگیرید:

مانتو اداری مخصوص خانم هایی با قد کوتاه

انتخاب یک مانتوی ساده اداری تک رنگ برای خانم های قد کوتاه توصیه می شود. تضاد رنگی بالاتنه و پایین تنه مانتو موجب کوتاه تر دیده شدن شده و اصلا پیشنهاد نمی شود. از مانتو اداری کمردار استفاده کنید تا کمی کشیده تر و بلندتر دیده شوید. رنگ مانتو و شلوار را یک دست و از رنگ های خنثی انتخاب کنید این رنگ ها مناسب اندام شماست و ظاهر را شیک تر نشان می دهد. مانتو شلوارهای تیره رنگ هم انتخاب خوبی هستند بهتر است شلوار راسته با قد تا مچ را برای پوشیدن در محل کار در نظر بگیرید. کوتاه بودن می تواند یک مزیت باشد اگر لباس فرم را به درستی انتخاب کنید. با انتخاب اشتباه لباس فرم شخصیت خود را زیر سوال نبرید. خانم های قد کوتاه دقت کنید که سایز مناسب مانتو شلوار اداری را با توجه به هیکل انتخاب کنید. سر شانه های افتاده، آستین های بلند و مانتوهای گشاد اصلا مناسب تان نیست. برخی از خانم ها با پوشیدن لباس های فرم اداری بزرگتر تصور می کنند کمی درشت تر دیده می شوند. هرگز این اشتباه را نکنید لباس مناسب اندام شما باید فیت تن باشد و تن خور خوبی داشته باشد.

مانتو شلوار فرم اداری برای خانم های بلند قد

قد بلند یک مزیت است ولی می تواند تبدیل به یک معضل جدی در انتخاب­مانتو اداری­شود. چنانچه خانم های قد بلند با سهل انگاری­لباس فرم­اداری را انتخاب کنند، اندام را زمخت و بی قواره نشان می دهند. انتخاب مانتو فرم اداری با پارچه های لخت و نرم برای خانم های قد بلند ایده آل است. قد مانتو خیلی بلند یا کوتاه نباشد زیرا اندام را نامتعادل نشان می دهد. خانم های قد بلند می توانند شلوار لباس فرم را از طرح های گشادتر انتخاب کنند شلوار راسته و شلوار مخروطی با قد تا مچ برای ست کردن­مانتو اداری­زنانه پیشنهاد می شود.

طراحی مانتو شلوار مناسب برای اندام سیبی شکل

اگر در قسمت شکم چربی های اضافی دارید و دچار چاقی شکمی هستید در اصطلاح اندام سیب شکل دارید. انتخاب­مانتو اداری­مناسب برای خانم هایی که شکم بزرگی دارند نیاز به دقت بیشتری دارد. اشکال کار اینجاست که خط کمر در چاقی شکمی وجود ندارد و می بایست با طراحی مناسب و رنگبندی، خط کمر را متعادل تر کنید. لباس فرم مناسب این افراد می تواند از دو رنگ در لایه های زیر و رو کار شود. تضاد رنگی و استفاده از رنگ های تیره در قسمت میانی بدن تعادل اندام را برقرار می کند. برای اینکه شکم را کوچکتر نشان دهید سراغ شلوار رسمی فاق بلند بروید و از پوشیدن شلوارهای گشاد هم خودداری کنید. طراحی مناسی لباس فرم اداری با توجه به شکل اندام ترکیبی از هنر و دانش حرفه ای است.

طراحی مانتو اداری زنانه برای اندام گلابی شکل

خانم هایی که حجم بالاتنه شان کوچکتر از پایین تنه است در اصطلاح فرم بدنی گلابی شکل دارند. اندام گلابی در قسمت ران و باسن چاق تر و عرض سرشانه کمتری دارد.­مانتو فرم اداری­این افراد می توانید شبیه به تونیک طراحی شود و روی کمر جمع شود. در واقع با طراحی و دوخت لباس فرم مناسب می توان تا حدود زیادی تعادل در اندام را برقرار کرد. هدف از طراحی لباس فرم اداری برای اندام گلابی، ایجاد خطای دید در پایین تنه است باید تمرکز را از قسمت ران و باسن روی بالاتنه قرار داد. پ.شیدن شلوار راسته برای این افراد انتخاب مناسب تری است که موجب کوچکتر دیده شدن پایین تنه نیز می شود.­مانتو اداری­مناسب این افراد نباید در قسمت باسن تنگ و چسبان باشد زیرا زیبایی را از بین می برد.

مانتو اداری

طراحی مانتو فرم اداری برای اندام ساعت شنی

یک اندام ورزشکاری برازنده را در هیکل ساعت شنی می بینید. اندام ساعت شنی عرض سرشانه و باسن برابر است و در قسمت میانی خط کمر به خوبی مشخص شده است. این افراد بسیار خوش اندام و شکیل هستند و انتخاب های بیشتری برای خرید­مانتو اداری­دارند. در واقع محدودیتی در انتخاب لباس برای افراد خوش اندام وجود ندارد. انواع یونیفورم های اداری برای این افراد مناسب است. لباس اداری ساده و معمولی یا مانتو اداری طرح دار را برای این اندام دوخنه اند. مانتو شلوار مناسب این اندام همه طرح های کوجود در بازار است ولی با پوشیدن مانتو رسمی آستین کلوش و شلوار دمپا گشاد استایل زیباتری خواهند داشت.

طراحی یونیفرم برای اندام مستطیل

در اندام مستطیل شکل، خط کمر مشخصی ندارد و سرشانه و باسن تقریبا هم اندازه است. خانم هایی با اندام مستطیل شکل یا تیپ پسرانه فاقد برجستگی های معمول اندام هستند و همه هیکل یکسان دیده می شود. بهترین طراحی برای این شکل اندام، ایجاد برجستگی و تعادل در شکل بدن است. از مانتو اداری دو رنگ استفاده کنید. مانتوهای فرم اداری که در قسمت بالاتنه دارای یک رنگ و در قسمت پایین تنه دارای رنگ دیگری هستند، مناسب اندام مستطیل است. لباس های فرمی را خریداری کنید که قوس بدن را بیشتر نشان می دهد. شلوار رسمی ساسون دار و پیلی دار هم می تواند پایین تنه را متعادل تر نشان دهد. از شلوار اداری لبه دار استفاده کنید هدف از طراحی مانتو اداری حفظ تعادل در اندام و برداشتن دید از نقاط مشکل ساز است.

تولید مانتو اداری زنانه و لباس فرم اداری در تولیدی آرا فرم

شرکت تولیدی آرا فرم طراح و تولید کننده انواع­مانتو اداری­و لباس فرم اداری در کشور است که سابقه درخشانی در این حوزه دارد. آرا فرم یکی از عمده ترین تولید کنندگان لباس فرم اداری برای سازمان های دولتی و خصوصی کشور در دو دهه گذشته بوده است.­مانتو اداری­برای بانک، یونیورم اداری کارکنان بیمارستان، لباس فرم اداری اختصاصی برای شرکت های حمل و نقل، طراحی لباس ویژه برای کارکنان موسسات اعتباری، دوخت مانتوی سازمانی، لباس فرم اداری هتل و …. بخشی از فعالیت های شرکت آرا فرم است که مورد رضایت صد در صدی سفارش دهنده ها قرار گرفته است. پس از تصمیم گیری و توافق اولیه برای طراحی لباس فرم اداری، همه مراحل طراحی در این شرکت انجام می شود. متخصصین طراح شرکت آرا فرم در زمینه طراحی لباس صاحب سبک هستند و قادر به تهیه انواع الگوهای اختصاصی با توجه به سلیقه مشتری می باشند. ما یک شرکت حرفه ای هستیم و دوخت نمونه اولیه را در کارگاه اختصاصی شرکت توسط زبده ترین دوزنده های کشور انجام می دهیم. پس از تایید نمونه اولیه، مراحل تولید انبوه لباس فرم اداری و مانتو اداری در سطح وسیع انجام می شود. مهم ترین نکته تهیه پارچه مناسب است که در کیفیت دوخت مانتو اداری تاثیر می گذارد. انواع مانتو اداری و لباس فرم اداری در تولیدی آرا فرم با بهترین متریال و توسط طراحان برجسته طراحی می شود. این حق همه بانوان کشور است که از لباس فرم اداری مناسب استفاده کنند. راحتی لباس، طراحی زیبا، کیفیت عالی و دوخت تضمین شده از ویژگی های بنیادی در تولید لباس فرم اداری است که در این شرکت به آن پایبندیم. دوخت کت و شلوار اداری مردانه و مانتو شلوار رسمی اداری در تخصص ماست برای دیدن نمونه کارها از گالری محصولات دیدن کنید.

منبع:­آرافرم





امتیاز : 1


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 22 مرداد 1397 | 4:54 | نویسنده : portalvas | بازدید : 307

دسته بندی انواع گردشگری

امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت بسیار پر درآمد شناخته شده است و طبق آمار گرفته شده از بین هر 15 نفر در دنیا که به یک شغل مشغول است، یکی از این افراد در صنعت گردشگری فعالیت می کند.

از­انواع گردشگری­که افراد مختلفی در آن مشغول به کار هستند می توان به گردشگری توریسم درمانی، گردشگری روستایی، گردشگری شهری، گردشگری ورزشی، گردشگری تاریخی، گردشگری فرهنگی و بسیاری دیگر اشاره کرد. در کشور ایران نیز به خاطر وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و باستانی میتوان از انواع گردشگری برای ایجاد شغل و درآمد استفاده کرد.

فعالیت در­انواع گردشگری­می تواند به کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد کمک بسازی کند و به کارگیری جمعیت جوان در صنعت گردشگری به یک لازمه برای کشورهای دنیا تبدیل شده است.

گردشگری یکی از پر رونق ترین صنایع در جهان است که سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی جهان دارد. هر ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان از میاد و مایل دور از خانه های خود می گذرند تا زمین های دور را ببینند و فرهنگشان را تجربه کنند. صنعت گردشگری در هر بخشی از جهان به نوعی یا به شکل دیگری وجود دارد و گردشگران به برخی از مکانهای به ظاهر غیر قابل دسترس سفر می کنند. زیرساخت های گردشگری نیز در طول سال ها به میزان قابل توجهی توسعه یافته است، بنابراین امکان دسترسی و کشف بخش های دشوار جهان وجود دارد. به گفته انجمن بین المللی کارشناسان علمی در زمینه گردشگری (AIEST) ، گردشگری شامل سه عنصر مجزا، یعنی
مشارکت در سفر غیر ساکنان، اقامت طبیعت موقت در منطقه بازدید شده، و با هر فعالیتی که شامل درآمد باشد ارتباط برقرار نکنید.

تعریف AIEST معنای اصطلاح را روشن می کند؛ با این حال، هدف از انجام یک فعالیت گردشگری خاص نیز اهمیت زیادی دارد. به طور گسترده ای، بر اساس هدف، گردشگری را می توان به دو دسته آموزشی و فراغت تقسیم کرد. با این وجود، خط تمایز بین این دو به نظر می رسد کاهش می یابد زمانی که یک سفر به مکان ناشناخته باعث می شود یک فرد یادگیری و لذت بردن، هر دو در همان زمان.

انواع گردشگری

مهم نیست که هدف شما چیست، مسافرت به مکان های دور همیشه تمایل به جذابیت دارد. گردشگری، به عنوان یک مفهوم، امروز به راه طولانی رسیده است و فعالیت به انواع مختلف (و هنوز هم شمارش) طبقه بندی شده است. با توسعه زیرساخت های توریستی جدید و به علت رقابت شدید در بخش، چند ایده جدید برای توسعه گردشگری در حال شکل گیری است. امروزه بخش گردشگری قصد دارد تا نیازهای و اولویت های هر نوع گردشگران را تامین کند و به نظر می رسد به توجه خاصی از منافع آنها توجه کند. بنابراین، امروز ما تعداد زیادی از­انواع گردشگری­و گزینه های بی شماری را انتخاب می کنیم. دسته بندی های مختلف گردشگری عبارتند از


گردشگری ماجراجویی

این نوع گردشگری از­انواع گردشگری­محسوب می شود که در میان جویندگان ماجراجویی بسیار مشهور است، که همیشه در جستجوی چیزی جدید هستند تا عجله آدرنالین خود را برآورده کنند. گردشگری ماجراجویی مستلزم آن است که یک توریست قلب را به خطر می اندازد و دارای آموزش و مهارت های ویژه است. به طور کلی، گردشگران ماجراجویی در فعالیت های دشوار و ورزش های شدید، مانند کوهنوردی، پیاده روی بیابان، پریدن از طناب گلف، غواصی، پاراگلایدر، پوشش دادن زیپ، صخره نوردی، و غیره به کار خود ادامه می دهند.


گردشگری تجاری

به طور کلی، یک توریست کسب و کار در نظر گرفته شده است که ثروتمندتر از گردشگری استراحت است، و اعتقاد بر این است که خرید بیش از حد بیشتر است.
سازمان جهانی گردشگری (WTO) تعریف گردشگری را تعریف می کند که در مقایسه با AIEST است. در حالی که AIEST مردم را به فعالیت های مرتبط با درآمد مرتبط نمی کند، سازمان تجارت جهانی فکر می کند در غیر این صورت. به گفته آنها، "گردشگری شامل فعالیتهایی است که افراد مسافرت می کنند و در مکان های خارج از محیط معمول خود برای بیش از یک سال متوالی برای اوقات فراغت، کسب و کار و سایر اهداف زندگی می کنند". فعالیت های مشترک درگیر در کسب و کار گردشگری شامل حضور در جلسات، کنفرانس ها و سمینارها، بازدید از نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری و غیره.

گردشگری آشپزی

گردشگری آشپزی یا گردشگری غذا شامل مزه کردن و تجربه غذای محلی و سنتی یک کشور خاص، منطقه یا شهر / شهر / روستا است. شایان ذکر است که هرچند غذا در کنار محل اقامت و زیرساخت یکی از اجزای اصلی گردشگری است، اما صرفا به خاطر تجربه فرهنگ فرهنگ آشپزی، برگزار می شود. امروزه با رشد کلی بخش گردشگری، این زیرمجموعه نیز تا حد زیادی گسترش یافته و توسعه یافته است. گردشگری آشپزی همچنین شامل enotourism ، با نام مستعار گردشگری شراب ، در جایی که مردم به دیدن مناطق خاص (مانند دره نپا، کالیفرنیا، ایالات متحده، و کاتالونیا، اسپانیا) متخصص در آب، به منظور لذت بردن از شراب عجیب و غریب.

گردشگری فرهنگی

این نوع گردشگری شامل فرهنگ یک کشور یا منطقه خاص می شود. مفهوم گردشگری فرهنگی شامل مواردی مانند تاریخچه یک منطقه خاص، شیوه زندگی افراد در یک مکان خاص جغرافیایی، معماری، سنت های دهان، ادیان، جشنواره ها، غذاها و غیره است. فعالیت های گردشگری فرهنگی در مناطق شهری ممکن است شامل بازدید از موزه ها، تئاتر ها، گالری های هنری و غیره باشد. کسانی که در مناطق روستایی هستند ممکن است شامل بازدید از جوامع فرهنگی بومی و داشتن دید در سنت ها، شیوه زندگی و ارزش ها شوند. همچنین گردشگری پاپ فرهنگ یکی از زیرمجموعه های اصلی آن است که شامل سفر به مکان ها، نمایش آثار ادبی، سریال تلویزیونی و سینما می شود

­

گردشگری پزشکی

اصطلاح گردشگری پزشکی ، مسافرت بیماران از یک مکان به محل دیگر را برای بدست آوردن مراقبت های پزشکی و درمان مناسب فراهم می آورد. درمان های متداول که بیماران مبتلا به ترویج گردشگری پزشکی به دنبال آن هستند، شامل درمان های مربوط به اختلالات ژنتیکی خاص و جراحی های تخصصی مانند جایگزینی مشترک، جراحی های زیبایی و غیره هستند. بعضی از افراد نیز به دنبال درمانهای روانپزشکی و درمان جایگزین هستند. گردشگری خودکشی بخشی از گردشگری پزشکی است که در آن بیماران مبتلا به بیماری های ناخوشایند به کشورهای دیگری سفر می کنند که اتیاناسیا قانونی است.

­برای مشاهده لیست کامل انواع گردشگری به لینک­انواع گردشگری در جهان­مراجعه کنید.





امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 17 دی 1396 | 12:44 | نویسنده : portalvas | بازدید : 295

تولید محتوای دیجیتالی با 101 تکنیک اساسی

در این مطلب به معرفی یک فایل ارزشمند می پردازیم که در آن به معرفی اهداف­تولید محتوای دیجیتالو در نهایت به معرفی­101­تکنیک در تولید محتوای دیجیتالی­پرداخته شده است.

زمانی که شما به‌درستی در اینترنت به جستجو بپردازید، از زیادی محتوای موجود و از آن مهم‌تر تنوع محتواها تعجب خواهید کرد. با ایده جدید ما شما فرصت‌هایی که می‌توانند باعث انتشار ویروسی محتوای شما شوند را از دست نخواهید داد و همچنین می‌توانید آن‌ها را به‌صورت دوره‌ای تکرار کنید. این کار برای دانستن کاربرد هر نوع محتوا و اینکه ببینید کدام نوع برای کمپین شما مفید است، ارزشمند است.

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

­این فایل بری چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی­که به­تولید محتوای دیجیتالی­علاقه مند هستند
  • بخش تبلیغات برندها و شرکت ها
  • بخش روابط عمومی در شرکت ها و موسسات بزرگ
  • تمامی کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ ها
  • کارشناسان در حوزه دیجیتال مارکتینگ

­

خرید فایل 101 تکنیک تولید محتوای دیجیتالی





امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
,


پوشیدن لباس فرم و مانتو اداری چه تاثیری در محیط های اداری دارد؟

بر تن داشتن­­لباس فرم­­ و ­مانتو­اداری­ ، رسمی از این جهت که دید خود شخص­را در ابتدای امر از دریچه ای رسمی تر به کسب و کارش می پردازد

بر تن داشتن­­مانتو فرم اداری­، رسمی از این جهت که دید خود شخص را در ابتدای امر از دریچه ای رسمی تر به کسب و کارش باز می کند، با حس قدرت و موفقیت نیز توام است. هر چه قدر اشخاص بیشتر در محل کار لباس فرم، رسمی یا لباس کار، به اصطلاع­­بر تن داشته باشند، به مرور زمان، به مسائل کاری و محیط کار دیدی باز تر خواهند داشت؛ و این امر آینده نگری را به دنبال دارد.

طبق یک نظریهء روانشناسی، اگر سخنران در هنگام سخنرانی لباس فرم، یک مجموعه یا یک شرکت رسمی بر تن داشته باشد، برای همراه کردن مستمعین با جهت فکری خود، چند قدمی از مسیر را پیموده است.

نتیجه­یک تحقیق در خصوص تاثیر روانی نوع پوشش لباس فرم، بر افراد(مخاطبین) بیانگر این نکته بود که شخص ملبس به لباس رسمی سفید رنگ، شبیه انچه پزشکان روپوش کار، می پوشند، جذابیت بیشتری برای آن شخص به همراه داشته و حرفش بیشتر شنیده و به خاطر سپرده می شود در مقایسه با شخصی که لباس سفید شبیه نقاشان پوشیده است.

نوع­لباس فرم­و­یونیفرم اداری­، پوشیدن افراد از نظر تاثیر گذاری بر مخاطب، یکی از چند عاملی است که ذهن را تحریک می کند یا در اصطلاح جرقه ای را در ذهن در مورد فرد روشن می کند.

اگر کارمندان در محل کار ملزم به پوشیدن لباس فرم، یا رسمی باشند، پس از گذشت مدت زمان اندکی، متوجه تغییر نوع نگرش خود نسبت به مسائل و تحلیل آنها به روشی غیر انتقادی خواهد شد.

مانتو فرم اداری

اگر پیشینه ی­منتقدانه و منفی نسبت به کاری در شخص وجود داشته باشد، روش تفکر انتقادی(Critical) تاثیر منفی بر فعالیت های مرتبط با آن کاردارد. اما تفکر یا تحلیل به روش آبستره(Abstract) باعث می شود شخص از اتخاذ تصمیم های آنی بپرهیزد (مانند خرید کردن در لحظه) و آینده نگر تر باشد(مانند پس انداز کردن).

از دید برخی جامعه شناسان، حتی اگر­مانتو اداری­، رسمی فقط برای مناسبتهای خاص استفاده شود، تاثیرش در افراد پر رنگ تر خواهد شد؛ و زمان بسیار زیادی باید سپری شود تا جامعهء بشری سمبل هایش را که بر سر آنها به توافق جمعی رسیده است، تغییر دهد.

با وجود اینکه در محیط های کسب و کار خرد و نوپا، بیشتر شاهد تردد افراد با لباس معمولی هستیم، بعید است که تاثیر لباس فرم، خاصه کت و شلوار، به عنوان سمبل مدیریت محیط های کاری را به این راحتی ترک کند.





امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
,


اهمیت استفاده از مانتو­اداری در شرکتها و موسسات دولتی و خصوصی

مانتو اداری­یک لباس اداری رسمی و در عین حال زیباست که اغلب در محل کار در شرکتها و ادارات موسسات خصوصی و دولتی استفاده می شود.

مانتوفرم اداری­با وجود اینکه بیشتر به عنوان لباس کار از آن استفاده می شود ولی تاثیر زیادی در شکل و ظاهر فرد می گذارد و اگر مطابق با استانداردهای روز مانتو فرم اداری انتخاب نشود خوش پوشی فرد استفاده کننده به نحو زیادی می کاهد.

امروزه استفاده از­لباس فرم­براق با وجود اینکه بسیار در شرکت ها استفاده می شود ولی باید گفت مانتو فرم براق از رسمی بودن آن می کاهد.

در خرید مانتو اداری و­یونیفرم اداری­توجه کنید که چه نوع مانتویی به شما بیشتر می آید، شاید خیلی از افراد بگویند همین که مانتو فرم باشد کافیست ولی باید به این نکته توجه کرد که مانتو فرم اداری و لباس فرم در جایی استفاده می شود که نه تنها نشانه شخصیت شماست بلکه نشانه منزلت و شان شرکتی که در آن مشغول کار هستید می باشد­.

مانتوهای فرم اداری معمولی رنگ های تیره دارند و پارچه های آنها ساده تر است، بنابراین مانتوهای فرمی که رنگ روشن و طرح دار یا براق نمی توانند گزینه مناسبی برای ادارات باشند.

افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند با ید توجه کنند که استفاده از مانتوهای فرم اداری بلند برای آنها بهتر و مناسب تر است. البته افراد بلند قامت نیز باید از مانتوهای کوتاه استفاده کنند.

داشتن دکمه در مانتوهای فرم اداری در زیبایی و شکیل بودن آن موثر است. بستگی به سلیقه افراد معمولا مانتوها در دو دکمه یا سه دکمه عرضه می شوند.

در انتخاب مانتو و لباس فرم ادارای باید توجه داشت که کاملا مانتو اندازه شما باشد، بیش از حد گشاد یا تنگ بودن ان تصویری زشت از شما ارائه خواهد داد.

در انتخاب­مانتوی اداری­باید دقت شود که اندازه آستین مانتو نباید خیلی بلند باشد تا موجبات ناراحتی را فراهم آورد.

انتخاب رنگ در مانتو اداری بسیار مهم است با وجود اینکه رنگهای مختلفی از این نوع مانتوهای فرم در حال حاضر وجود دارد ولی در خرید باید توجه کرد که مطابق با شئونات شرکت باشد؛ گرچه در برخی شرکتها خودشان قوانین و رنگهای مخصوصی دارند که طبق آن باید مانتو و لباس فرم اداری انتخاب شود.البته انتخاب رنگهای تیره برای مانتو اداری باعث دیر کثیف شدن آن نیز می شود.

همچنین انتخاب جنس مناسب در مانتو اداری باعث دیر چروک شدن و بادوام بودن آن می شود.

مانتو اداری

در ست کردن مانتو اداری با دیگر پوششها باید توجه شود که لباسهای دیگر نیز با همدیگر تناسب داشته باشند. مانتوهای اتوکشیده به همراه کفش های واکس خورده و مقنعه های مرتب از شما یک فرد رسمی و مرتب در محل کار می سازد.

مانتو اداری­علاوه بر زیبایی که نشان دهنده سلیقه شرکت و البته انتخاب شما می باشد، باید مناسب محافل رسمی و ارباب رجوع باشد، چرا که در هنگامی که مشتری وارد سازمان یا شرکت می شود قبل از هر صحبت یا خواسته ای چشمش به لباس فرم اداری شما می افتد، باوجود اینکه برخورد مهم است ولی نوع لباس و مانتو اداری بسیار تاثیر گذار می باشد.

امروزه بسیاری از شرکتها و موسسات به الزام استفاده از لباس های فرم اداری و یونیفرم مخصوص به شرکت برای کارمندان خود پی برده اند، در این میان به دلیل اینکه در بسیاری از کارخانه جات و موسسات خانمها مشغول به کار هستند مانتو فرم اداری و یونیفرم بیشتر استفاده می شود.

استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم پس از انقلاب صنعتی و تخصصی شدن مشاغل، متداول شد. این لباس ها نمادی از یکپارچگی و هم سانی کارکنان شرکتها می باشد. طولی نکشید که استفاده از مانتو فرم اداری و یونیفرم در موسسات رواج پیدا کرد. با وجود اینکه سالهای زیادی است که از به وجود آمدن لباس فرم می گذرد، بازهم بسیاری از شاغلین موسسات از آن استفاده نمی کنند.





امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 26 مهر 1396 | 13:34 | نویسنده : portalvas | بازدید : 376

ظرفیت توریسم و گردشگری بیجار در بوم گردی

گردشگری امروزه بعنوان یک صنعت فعال و موفق با محوریت های فرهنگی و اقتصادی مورد توجه مناطق دارای ظرفیت های گردشگری قرار گرفته است و شهرستان بیجار با قدمت بیش از هشت هزارساله ای که دارد از ظرفیت های مختلفی از جمله روستاهای نزدیک آثار تاریخی برخوردار است.

صنعت­توریسم­و­گردشگری­امروز در دنیا و بخصوص مناطق دارای آثار تاریخی، طبیعی و­باستانی از اولویت های مهم برای خانواده ها برخوردار است و شیوه ای برای انتقال­فرهنگ­و آداب کهن و با ارزش کشورها است.
صنعت­توریسم­و­گردشگری­(بوم گردی) دارای ظرفیت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است و اگر مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه دارای برنامه مدون شده گردد، موجب تحول و رشد بسیار بالایی در ابعاد مختلف خواهد شد.
این موضوع برای کشورها، استان ها و مناطقی که دارای اقتصاد تک محصولی هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند، انعطاف زیادی در ابعاد مختلف زندگی مردم بوجود آورد.
به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی و گردشگری، یک­گردشگر­می تواند حداقل تا ۲۰ فرصت درآمدزایی با کمترین هزینه و در یک بازه زمانی کم بوجود آورد و برای تحقق آن نباید دست خوش احساسات و برنامه های کوتاه مدت و سپس رها شده گردید.
قریب به اتفاق گردشگران از زمانی که از محل سکونت خویش برای یک زمان کوتاهی به مناطق تاریخی، طبیعی، باستانی و بی نظیر حرکت می کنند، به خدمات رسانی و بهره مندی از سفر خوب و به یاد ماندنی نیاز دارند.
بسیاری از گردشگران خواهان ایجاد فضاهای بومی و محلی بویژه در روستاهای دارای جاذبه گردشگری هستند و به منظور تحقق برنامه ها و اهداف تعریف شده سفر خود، حاضرند هزینه های زیادی را پرداخت کنند که در حالت عادی زندگی و در سبد خانوار آنها به صورت معمول هرگز وجود نخواهد داشت.
رفتار و آداب زندگی مردم ساکن در مناطق دارای ظرفیت توریسم و گردشگری در توسعه و نهادینه کردن طرح بوم گردی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
سبک زندگی و رفتار و آداب مردم مناطق مختلف استان کردستان و شهرستان بیجار، آنها را از لحاظ ظرفیت بالای مهمان نوازی و مهر و محبتی که در گفتار و رفتار آنها وجود دارد، بعنوان مردمان میهمان نواز و خوش برخورد مشهور کرده و این یک مزیت بسیار بزرگ برای استان و شهرستان محسوب می شود.
محور مهم و موفقیت آمیز طرح بوم گردی،­فرهنگ، رفتار و برخورد گرم مردم است که موجب جذب و نگهداری گردشگرخواهد شد. لذا­مدیریت­گردشگری کشور، استان کردستان و بویژه دیار کهن و تاریخی بیجار گروس باید بر روی این ظرفیت اجتماعی تاکید و سرمایه گذاری نمایند که هر مقدار در این زمینه هزینه شود به واقع سرمایه گذاری بلند مدت برای توسعه و عمران پایدار روستاها شده است.

توریسم و گردشگری

فرماندار شهرستان بیجار در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: نکته اول و مهمی که در طرح بوم گردی مد نظر است حضور فعال مردم برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است.
بیژن زندیه افزود: تلاش و برنامه­مدیریت­شهرستان بیجار ایجاد زمینه و بستر برای ورود سرمایه گذار و مردم ساکن در مناطق دارای یکی از ظرفیت های دیدنی به منظور راه اندازی اقامتگاه های مناسب و جذاب است.
وی گفت: اقامتگاه های مخصوص بوم گردی، اماکنی هستند که در محیط طبیعی و بومی با و شکلی سازگار با سنت و زندگی بومی، بافت تاریخی و طبیعی منطقه احداث می شود و باجمع آوری همه نمادهای خاص زندگی بومی و سنتی موجبات حضور و ایستایی گردشگر را فراهم می کند. بنابراین با­هتل­ها کاملا متفاوت هستند.
او تاکید کرد: اجرای صنعت گردشگری با محوریت بوم گردی موجب رشد همه جانبه در ابعاد مختلف درآمدزایی، اشتغال پایدار، رفع فقر و رونق اقتصادی خانواده ها و مردم ساکن و حتی مهاجرت معکوس روستاییان می شود.
به گفته وی این طرح می تواند علاوه بر تاثیرات اقتصادی به معرفی و شناسایی آداب و سنت های ارزشمند مردم دیار هشت هزارساله گروس کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در اغلب کشورها و بویژه مناطق دارای گردشگر و ظرفیت های گردشگری در جهان عملی شده و درحال اجرا است.
وی افزود: تعداد زیادی از اعضای خانوار در محل زندگی خویش و با همدیگر در حال حاضر در این صنعت به فعالیت اشتغال دارند و نقش مهمی در توسعه آداب و سننن آن کشورها دارند، که در بحث اقتصادی و ارز آوری پا به پای صادرات کالاهای مهم صادراتی و حتی نفت حرکت می کنند.
زندیه گفت: در شهرستان بیجار روستاهای زیادی همجوار و نزدیک مناطق دیدنی و آثار تاریخی وجود دارد که بسیاری از این روستاها احصاء و مورد توجه قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه موفقیت این طرح بستگی کامل و ۱۰۰درصدی به حضور و فعالیت مردم و خانواده های ساکن در آن مناطق دارد خاطرنشان کرد:­مدیریت­شهرستان بیجار با همکاری همه ارگان ها و ادارات تلاش خواهد کرد، فعالان بخش خصوصی و خانواده های مشتاق سرمایه گذار در این بخش را یاری کند.
وی با برشمردن ظرفیت های تاریخی دیارگروس یاد آوری کرد: منطقه حفاظت شده بیجار، صلوات‌آباد، قم چقای، مسجد روستای خسروآباد و امامزاده عقیل و امامزادگان پیرتاج، همزه عرب و طبیعت بکر روستای شریف‌آباد از مناطق گردشگری هستند که امکان و ظرفیت سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی را دارد.
زندیه با اشاره به نشست اخیر ستاد خدمات سفر شهرستان بیجار ادامه داد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری بیجار اطلاعات لازم در این زمینه را تهیه کرده و آماده است که سرمایه گذاران بخش خصوصی و خانواده های همجوار مناطق تاریخی و دیدنی را همراهی و راهنمایی کند.
زندیه اظهار کرد: بانک های شهرستان بیجار که در بحث کمک به فعال سازی واحدهای تولیدی، صنعتی و درآمدزایی شهرستان نقش فعالی ندارند و مباحثی را مطرح می کنند، می توانند در موضوع گردشگری و طرح بوم گردی ورود کنند چرا که هرمقدار در این زمینه مردم و بخش خصوصی را کمک نمایند موفقیت آمیز خواهد بود.
فرماندار شهرستان بیجار از خانواده های ساکن در مناطق دارای ظرفیت های دیدنی و گردشگری برای ورود و فعالیت در این بخش دعوت کرد و افزود: مزیت مهم طرح این است که همه اعضای خانواده می توانند حسب اقتضای سنی خود بخشی از برنامه همراهی باگردشگر­را بعهده گرفته و ضمن اینکه هیچ آسیبی به زندگی معمولی آنها نمی زند، موجب درآمدزایی و اشتغال برخی اعضای مسن و نوجوان خانوار هم شود.
زندیه جنبه دیگر اجرای موفقیت آمیز این طرح را حس نوع دوستی و میهمان نوازی برشمرد و با ابراز خرسندی گفت: به فضل الهی این حس میهمان نوازی و تکریم میهمان از نیاکان مردمان دیار گروس به ارث مانده و در میان خانواده ها نهادینه شده است.
شهرستان بیجار دارای آثار تاریخی، باستانی، طبیعی، معماری، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی منحصر به فرد در شرق استان کردستان واقع شده است.

منبع خبر:­پرتال تورسیم و گردشگری





امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
توریسم,گردشگری,گردشگر,هتل,